dc.contributor.advisor | Sezer, Nuri | en_US |
dc.contributor.author | Özek, Buse | en_US |
dc.date.accessioned | 2017-12-08T12:03:09Z | |
dc.date.available | 2017-12-08T12:03:09Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Özek, B. (2015). Okul öncesi çocuk kitaplarındaki illustrasyonların, çocuğun gelişimine etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12294/940 | |
dc.description.abstract | Resimli çocuk kitapları çocuğun duygusal, fiziksel ve zihinsel gelişimi açısından önemi oldukça büyüktür. Çocuğun ilerleyen yaşlarda okuma alışkanlığı kazanabilmesi için okul öncesinde tanıştığı kitapları sevmesi önemlidir. Bunun en güzel yolu okul öncesi dönem çocukları için hazırlanmış, görsel bir uyaran olarak illüstrasyonun kullanıldığı nitelikli kitaplardır. 2-5 yaş arası çocuğun ilk algısı görsel olduğu için, bu dönemde gösterilen kitaplarda öğretilecek bilgiler illüstrasyon açısından güçlü, anlaşılır ve gerçeğe dayalı olmalıdır. Kitaplar çocuklara içinde bulundukları dünyayı daha iyi anlamaları konusunda yardımcı olur. Bu sebeple okul öncesi çocuk kitaplarındaki illüstrasyonlar ve metin çelişmemeli, çocuğun ilgisini çekecek şekillerde çizilmeli ve renklendirilmelidir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Grafik Tasarım | en_US |
dc.subject | Çocuk Kitabı | en_US |
dc.subject | İllüstrasyon | en_US |
dc.subject | Pedagoji | en_US |
dc.title | Okul öncesi çocuk kitaplarındaki illustrasyonların, çocuğun gelişimine etkileri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarımı Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.institutionauthor | Özek, Buse | en_US |