Okul öncesi eğitimde resmin önemi
Künye
Üstün Memiş, C. (2014). Okul öncesi eğitimde resmin önemi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Özet
Bu çalışmada, okul öncesi eğitimde çocukların resimlerini ve onların iç dünyalarını ifade etmelerinde resimlerinin önemi araştırılmıştır. Araştırmanın önemi; çocukların ruhsal gelişimlerini sağlıklı bir şekilde devam ettirebilmeleri, kendilerini ifade edebildikleri sürece mümkündür. Resim ile kendisini anlatan, sorunları ile ilgili bazı ipuçlarını veren çocukları bulmak, sorunlarının çözümü ile ilgili çocuğa yardımcı olmak mümkündür. Resim etkinlikleri okul öncesi döneminde bu nedenle önemlidir. Birinci bölümde, araştırmaya ait temel bilgiler yer almaktadır. Araştırmanın amacı, önemi, problem cümlesi ve sınırlılıkları ile ilgili bilgileri kapsamaktadır ve araştırmaya ilişkin problem durumu açıklanmaktadır. İkinci bölümde araştırmanın yöntemi ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Araştırmanın modeli, veri toplama araçları ve veri çözümleme teknikleri açıklanmıştır. Nitel araştırma kapsamında ele alınan konu, verilerinin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden “temel araştırma” yöntemi kullanılmıştır. Gerek internetten gerekse tez ve konuyla ilişkili yerli yabancı kaynaklardan faydalanılmıştır. Üçüncü bölümde, problemlere ilişkin bulgu ve yorumlar açıklanmaktadır. Dördüncü bölümde, araştırmaya ilişkin sonuç ve öneriler yer almıştır.