Başlık için listeleme
Toplam kayıt 2966, listelenen: 2759-2778
-
Türkiye’de tüketim kültürü çerçevesinde yeniden şekillenen evlilik ritüelleri üzerine bir inceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Türkiye’ de ve Dünya’ da özellikle 1980 sonrasında yaşanan değişim ve yeni oluşumlar Tüketim Kültürünün az gelişmiş ülkeler üzerindeki etkilerini arttırmıştır. Kapitalizmin önemli unsurlarından olan tüketim kültürü, kitle ... -
Türkiye’de Yaşlı Bakım Kurumlarına Dair Bir Değerlendirme
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2016)Yaşlanma kavramsal olarak düşünülmedikçe anlaşılması güç bir kavram olup, intrauterin hayatla başlayıp ve ölümle sona ermektedir. Gün geçtikçe artmakta olan yaşlı nüfusta, yaşla birlikte bireyin psikolojik ve fizyolojik ... -
Türkiye’de Yayınlanan Çizgi Dizilerde Engelli Bireylerin Temsili: TRT Çocuk Kanalı Örneği
(2017)Simgesel imhaya uğrayan engelli bireylerin medyadaki temsili önemsenmesi gereken bir konudur. Bir alt başlık olarak da çocuklara yönelik programlarda engellilerin temsili incelenmelidir. Bu noktadan hareketle, çalışmada ... -
Türkiye’de Yükseköğretime Geçiş Sistemi : Transition to higher education in Turkey
(2014)Türkiye gibi, yükseköğretim olanakları sınırlı ve genç nüfus oranı yüksek ülkeler için üniversiteye giriş sınavları, gençlerin geleceğini belirleme ve üniversite öncesi eğitime etkileri bakımından büyük öneme sahiptir. Bu ... -
Türkiye’de “Reklamcı” Eğitimi: Reklamcılık Lisans Programları Üzerine Bir İnceleme
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Türkiye’nin dünya genelinde en dikkat çeken sektörlerinden birisi reklamcılık sektörüdür. Reklamcılık sektörü gerek yurtdışı yarışmalarda kazandığı ödüllerle gerekse ihraç ettiği reklam çalışmalarıyla dikkat çekici ... -
Türkiye’deki devlet kurumlarının amblem ve logolarının toplum üzerinde uyandırdığı algı
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Grafik tasarımın temel kaidelerinden olan amblem ve logo kavramları, toplumların, sektörlerin ve şirketlerin kendilerini tanıtmak için kullandıkları kimlikleri gibidir. Amblem ve logo, sektörlerin ürettikleri ürünleri ... -
Türkiye’deki kadın izleyicilerin televizyon programlarındaki kadını alımlaması : WOMEN'S WOMAN PERCEPTION ON TV PROGRAMMES IN TURKEY
(ISTANBUL UNIV, 2015)Perception studies reveal how an audience creates meaning, and observes the interaction between the audience and media message. This study aims to reveal and compare how two similar demographic group audiences perceive ... -
Türkiye’deki kültürel afişlerin tipografik açıdan incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Afişler, sosyal ve kültürel yaşamın bir parçası ve toplumun önemli bir iletişim aracıdır. Afiş belirli bir iletişim amacının gerçekleşmesi açısından toplumda önemli bir yere sahiptir. Gösterime açık olan yerlerde çeşitli ... -
Türkiye’deki Milli Parkların Rekreasyon Faaliyetleri Açısından Değerlendirilmesi
(2015)Turizm ve açık hava rekreasyon faaliyetlerine olan ilginin artmasıyla birlikte milli park alanlarına olan talep de artış göstermektedir. Milli park alanlarında yapılan rekreasyonel faaliyetler de gün geçtikçe gelişmekte ... -
Türkiye’deki sosyal sorumluluk kampanyalarının reklam grafiği açısından değerlendirilmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma sivil toplum örgütleri, özel sektör ve devlet kuruluşları tarafından yürütülen; eğitim ve kazanç içerikli soysal sorumluk kampanyalarında kullanılan reklam grafiğinin tasarım ilkelerine uygunluğunu ve doğruluk ... -
Türkiye’nin Düzensiz Göç Sorununda İran’ın Rolü
(Muş Alparslan Üniversitesi, 2021)Bu makalenin amacı Türkiye’nin düzensiz göç probleminin büyük bir bölümünün İran üzerinden gerçekleştiğini ortaya koymak ve bu problemde İran’ın göç politikalarının etkisini sorgulamaktır. Sorgulama dört aşamada yapılacaktır. ... -
Türkiye’nin Karadeniz’de Doğalgaz Rezervi Bulmasının Etkileri
(İstanbul Arel Üniversitesi Uluslararası Stratejik Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2020)Türkiye’nin Karadeniz’de Doğalgaz Rezervi Bulmasının Etkileri -
Türkiye’nin krizleri önce kadınları vuruyor’ mit mi? gerçek mi?: Emek piyasasından yanıtlar
(Sosyal Araştırmalar Vakfı İktisadi İşletmesi, 2010)… -
Türkiye’nin Suriye’nin Kuzeyindeki Askerî Harekâtının Amaçları ve Sonuçları
(Millî Savunma Üniversitesi Atatürk Stratejik Araştırmalar ve Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin Suriye’de hibrit ortamda harekât hususunda edindiği tecrübenin pek çok devlete göre daha fazla olduğunu, bölgedeki siyasi etkisini arttırdığını ve dolayısıyla Suriye’nin iç savaş sonrası ... -
TÜRKİYE’NİN SANAYİ ÜRETİMİ İLE DIŞ TİCARETİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: 2001-2009 DÖNEMİ İÇİN DEĞERLENDİRMELER
(T.C. SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI STRATEJİK ARAŞTIRMALAR VE VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, 2021)Amaç: Dış ticaret, ülkelerin kaynaklarını daha verimli kullanmalarına olanak tanımaktadır. Bazı ülkeler aynı malı daha verimli, daha hızlı, daha düşük maliyetle üretebilmekte ve dış ticarette rekabet avantajı elde ... -
Türkmen-Özbek ortak edebî muhiti olarak harezim-köhne ürgenç
(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2011)Harezim bölgesi kadim Türkistan’ın üç büyük bölgesinden birisidir. Asırlarca büyük medeniyetlere beşiklik yapmış bu bölge, İslam dininin Türkler arasında yayılmasından sonra ayrıcalıklı konuma kavuşmuştur. 20. asrın ... -
Tv dizilerinin gençler üzerinde tüketim kültürü oluşturma süreci ve yaşam tarzına etkileri
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2013)... -
Twitter kullanıcılarının cinsel istismar olaylarına verdikleri tepkiler: kullanıcıların profili ve içerik analizi
(Pamukkale Üniversitesi, 2018)Kadınlara yönelik insan hakları ihlali ve kadınlara karşı ayrımcılık biçimlerinden biri olan şiddet, ülke genelinde mücadele edilmesi gereken öncelikli toplumsal sorunlar arasında yer almaktadır. Yeni medya ortamları, ...