Stratejik yönetim ve inovasyon ile rekabet üstünlüğü arasındaki ilişkinin incelenmesi ve örnek bir uygulama
Künye
Er, Özgür. (2017). Stratejik yönetim ve inovasyon ile rekabet üstünlüğü arasındaki ilişkinin incelenmesi ve örnek bir uygulama. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbulÖzet
Globalleşmenin getirdiği yüksek yenilik, işletmeleri yoğun bir rekabet ortamına sürüklemektedir. Bu nedenle, bilgi teknolojilerini en verimli şekilde kullanmak ve en iyi kaliteyi amaçlayan ürün ve hizmetlerde farklılık yaratabilen işletmeler ayakta kalabilmektedirler.İşletmelerde stratejik yönetim işletmenin genel işleyişinin yönetimi ile ilgili değil, İşletmenin hayat boyu yaşamını sürdürebilmesini sağlayacak ve ona rakiplerine göre rekabet üstünlüğü sağlayacak, İşletmeye, paydaşlara ve işletmeden faydalanan herkese yüksek getiri sağlayabilecek işlerin yönetimi ile ilgilidir. Rekabet üstünlüğünün elde edilmesi bir işin daha iyi yapılması ya da bir organizasyonun daha yüksek verimle çalıştırılması ile ilgilidir. Literatürde rekabet üstünlüğünü, "bir firmanın müşterilerine daha iyi hizmet vermesini ve bu nedenle daha çok müşteri değeri yaratması" şeklinde tanımlamıştır.İnovasyon; yeni fikirlerin, süreçlerin, ürünlerin veya hizmetlerin geliştirilmesi, kabulü ve uygulamasıdır. Diğer bir ifadeyle inovasyon; yeni fikirleri değer yaratan çıktılara dönüştürmeyi içeren bir süreçtir.İnovasyon sürekliliği olan bir faaliyettir. Bu nedenle, ortaya çıkan, geliştirilerek işler hale getirilen ve sonuçta firmaya rekabet üstünlüğü kazandıracak şekilde pazarlanan bu yeni fikirlerin ortaya çıkarılarak yeni getiriler için kullanılması gerekir. Bu çalışmanın amacı; stratejik yönetim ve inovasyon faaliyetlerinin , Rekabet üstünlüğüne etkisinin araştırılmasıdır. Literatür çalışması sonucu hazırlanan anket formları yüzyüze görüşme tekniği ve e mail ortamında küçük ve orta boy işletme olarak bilinen işletmeler üzerinde uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre stratejik yönetim ve inovasyon bağımsız değişkenleri ile bağımlı değişken olan Rekabet üstünlüğü arasında pozitif yönde , anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.