İktisadi ve İdari Bilimler ve Uygulamalı Bilimler Lisans Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlığı Üzerine Bir Araştırma: T.C. İstanbul Arel Üniversitesi Örneği
Künye
DİRİCAN, C., & AYRANCI, A. E. (2019). İktisadi ve idari bilimler ve uygulamalı bilimler lisans öğrencilerinin finansal okuryazarlığı üzerine bir araştırma: tc istanbul arel üniversitesi örneği. Maliye ve Finans Yazıları, (111), 79-116.Özet
Ekonomik gelişimde önemli rol oynayan başlıklar arasında olan
finansal okuryazarlık ve sosyal bilimlerde bu alana yönelik ön lisans,
lisans ve yüksek lisans bölümlerindeki kalifiye insan gücü finansal okuryazarlık konulu birçok benzer araştırmanın ve çalışmanın konusu olmuştur. Bu çalışmada, “T.C. İstanbul Arel Üniversitesi” İktisadi ve İdari
ile Uygulamalı Bilimler alanlarındaki farklı bölümlerdeki öğrencilerinin
finansal okuryazarlık seviyesi verilerinin toplanmasında anket yöntemi
ve ölçümünde ise keşfedici faktör analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak,
literatürdeki örneklere benzer şekilde ilgili bölüm öğrencilerinin finansal
bilgi seviyeleri ile finansal planlama, bireysel bankacılık gibi faktörlerinin etkileşimleri düşük olarak görülmüştür, üniversitelerde finansal okuryazarlığın ayrı bir ders olarak okutulması gibi örnek kazanımlar sonuç
olarak vurgulanmıştır.