Yayın tarihi için Sosyal Bilimler Enstitüsü / Institute of Social Science listeleme
Toplam kayıt 534, listelenen: 201-220
-
Türkiye - Suriye ilişkilerinin yakın geçmişi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Suriye'nin 1946 yılından sonra bağımsızlığını kazanması ile Türkiye arasındaki ilk ciddi sorun 1957'de olmuştur. Suriye'de 1960'ların Haziranından itibaren yönetim de etkili olmaya başlayan Baas Partisi, Hatay'ın Suriye'nin ... -
Orhan Veli şiirlerinin illüstrasyon sanatı ile yorumlanması
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)"Orhan Veli Şiirlerinin İllüstrasyon Sanatı ile Yorumlanması": Teorik ve uygulamalı bir çalışma olan bu tez, dört temel bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm, tez formatının gerektirdiği şekilde, çalışmanın amacı, kapsamı ve ... -
Türkiye'de KOBİ'lerin gelişimi ve yeri, KOBİ'lere sağlanan teşvik ve desteklerin ürün kalitesi, ürün yeniliği ve karlılık üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Afyonkarahisar küçük sanayi sitesi örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ülkemizde de, KOBİ'lerin ekonomi, istihdam ve istikrardaki büyük etkisi görülmüş, bu konuda bazı yasal ve kurumsal düzenlemelere gidilmiştir. Sosyo-ekonomik açıdan bu denli ekonomik birimler oluşunun fark edilişi, gelişmiş ... -
Hizmetkar liderliğin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisi : Beşiktaş Belediyesi çalışanları üzerinde bir araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, hizmetkâr liderlik ile örgütsel vatandaşlık arasındaki ilişkiyi ortaya koyarak; örgütsel vatandaşlık davranışının ortaya çıkmasında hizmetkâr liderlik algısının katkısını tanımlamaktır. Yapılan çalışmada, ... -
Pop Art’ın grafik tasarım üzerindeki etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)1950’li yıllarda İngiltere ve Amerika’da hemen hemen aynı zamanlarda ortaya çıkan Pop Art, modern sanatlarda adeta bir mihenk taşı olmuş ve güzel sanatlara yönelik yaklaşımları geri dönüşü olmayan bir şekilde değiştirmiştir. ... -
Reçetesiz ilaç ambalajlarında grafik tasarımı
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Reçetesiz satılan ilaçların tanıtımında ve pazarlanmasında bazı yasal engeller bulunmaktadır. Bunun yanı sıra ise gerek psikolojik, gerekse altyapı bilgilerinde görsel eğitimin bulunmaması, tüketicilerin satın alma ... -
Hastanelerde süreç yönetimi ve süreç iyileştirme konusunda bir uygulama örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Gelişen teknoloji ve küreselleşmenin etkisiyle oluşan yoğun rekabet ortamı, hastanelerdeki tedarik ve lojistik yönetimini son derece önemli bir hale getirmiş ve kurumları bu konuda yeni stratejiler geliştirip profesyonel ... -
Türkiye’deki devlet kurumlarının amblem ve logolarının toplum üzerinde uyandırdığı algı
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Grafik tasarımın temel kaidelerinden olan amblem ve logo kavramları, toplumların, sektörlerin ve şirketlerin kendilerini tanıtmak için kullandıkları kimlikleri gibidir. Amblem ve logo, sektörlerin ürettikleri ürünleri ... -
Yerel yönetimlere yönelik liderlik modelinin geliştirilmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)' Yerel Yönetimlere Yönelik Liderlik Modelinin Geliştirilmesi' adlı tez çalışmasında, belediyelerde faaliyet gösteren on dört meclis üyesi ile görüşülmüştür. Bu meclis üyelerinden on tanesi İstanbul'dan, bir tanesi Erbaa'dan, ... -
Sosyal medya kullanımının inovasyon, bireysel yaratıcılık ve çalışan performansına etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)İnternet teknolojisinin gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte, sosyal medya kullanımı da gelişmektedir. Katılımcılar sosyal medya kanallarında, herhangi bir eğitime ya da teknik bilgiye ihtiyaç duymadan, farklı formatlardaki ... -
Akılcı Duygucu Davranışçı Kuram ve öz-belirlenim kuramı çerçevesinde yeni bir ölçek: Akılcı-Duygucu Öz-Belirlenim (ADÖB) Ölçeğinin geliştirilmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmada, Öz-Belirlenim Kuramı (ÖBK) ile Akılcı Duygucu Davranışçı Kuram (ADDK) biraraya getirilerek, Akılcı Duygucu Öz-Belirlenim Ölçeği (ADÖB) olarak isimlendirilen bir ölçek ortaya konuldu. Araştırma sadece bir ölçek ... -
Turizm sektöründe çalışanların kuşak farklılıklarına olan algılamaları ve bir araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Dünya genelinde ekonomik ve sosyal hareketlerle oluşmuş zaman aralıklarına jenerasyon denmektedir. Yetişme tarzları ve içinde bulundukları ortam değişikleri nedeniyle 'kuşak' olarak da adlandırılan jenerasyonlar arasında ... -
Medyada manipülatif habercilik: Hürriyet gazetesi ve Ahmet Kaya örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Medya, sadece bilginin enformasyona dönüştürülmesi konusunda değil; aynı zamanda bu enformasyonun ne zaman nerede, ne kadar ve nasıl verileceği konusunda da belirleyicidir. Enformasyonun oluşturulması sürecinde gerçeklik, ... -
Grafik tasarımın kitle iletişimindeki rolü
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, grafik tasarımının, kitle iletişimindeki rolü ve önemi incelenmiştir. Öncelikle, iletişim kavramının ne olduğu, iletişim türleri, iletişim şekilleri iletişimin hangi unsurları içerdiği, iletişimi oluşturan ... -
Sosyal medyanın yoğun kullanımının ileri ergenlikte yalnızlık ve depresyona etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma ile sosyal medyanın yoğun kullanımının ileri ergenlikte yalnızlık ve depresyona etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini farklı üniversitelerde okuyan 18-24 yaş arası 280 öğrenci ... -
Okul öncesi çocuk kitaplarındaki illustrasyonların, çocuğun gelişimine etkileri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Resimli çocuk kitapları çocuğun duygusal, fiziksel ve zihinsel gelişimi açısından önemi oldukça büyüktür. Çocuğun ilerleyen yaşlarda okuma alışkanlığı kazanabilmesi için okul öncesinde tanıştığı kitapları sevmesi önemlidir. ... -
Hizmetkar liderliğin lidere duyulan güven aracılığı ile işe adanmışlık üzerindeki etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Özel sektör işletmelerinin başarısında; kıt kaynakların kullanımı, insan kaynağının rolü ve iş gören verimliği gün geçtikçe önem kazanmasıyla birlikte, önem kazanan konulardan birisi de çalışanların işe adanması olmuş ama ... -
Bu gurur hepimizin” “Kobe vs. Messi the selfie shootout” reklam filmlerinin göstergebilimsel çözümlenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)“Türk Hava Yolları: “Bu gurur hepimizin”, “Kobe vs. Messi: The selfie shootout” reklam filmlerinin göstergebilimsel çözümlenmesi” isimli tezimizde son yıllarda kurumsal kimlik oluşturma ve evrenselleşme noktasında yaptığı ... -
Logo tasarımında marka algısı
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Küreselleşme ile birlikte tüketim toplumuna dönüşmemiz daha çok marka ile karşılaşmamız gerçeğini doğurmuştur. Günlük yaşantımızda sık sık bu markaların logoları görsel veri olarak zihnimize hücum etmektedir. Zihnimiz bu ... -
Anadolu uygarlıkları seramik desenlerinin tasarım olarak incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2015)...