Yayın tarihi için Grafik Tasarımı Koleksiyonu / Graphic Design Collection listeleme
Toplam kayıt 132, listelenen: 81-100
-
Ürün ambalajı tasarımının tipografi ve renk faktörüne yansımaları
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ambalaj, ürün ile tüketicisi arasında diyalog kuran bir tanıtım ve iletişim aracıdır. Ürünün dilidir, tüketicisiyle konuşma şeklidir. Ambalaj, tüketiciyi satın alma eylemine hazırlar. Ürünün rakiplerinden daha fazla ... -
Pop Art’ın grafik tasarım üzerindeki etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)1950’li yıllarda İngiltere ve Amerika’da hemen hemen aynı zamanlarda ortaya çıkan Pop Art, modern sanatlarda adeta bir mihenk taşı olmuş ve güzel sanatlara yönelik yaklaşımları geri dönüşü olmayan bir şekilde değiştirmiştir. ... -
Reçetesiz ilaç ambalajlarında grafik tasarımı
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Reçetesiz satılan ilaçların tanıtımında ve pazarlanmasında bazı yasal engeller bulunmaktadır. Bunun yanı sıra ise gerek psikolojik, gerekse altyapı bilgilerinde görsel eğitimin bulunmaması, tüketicilerin satın alma ... -
Türkiye’deki devlet kurumlarının amblem ve logolarının toplum üzerinde uyandırdığı algı
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Grafik tasarımın temel kaidelerinden olan amblem ve logo kavramları, toplumların, sektörlerin ve şirketlerin kendilerini tanıtmak için kullandıkları kimlikleri gibidir. Amblem ve logo, sektörlerin ürettikleri ürünleri ... -
Okul öncesi çocuk kitaplarındaki illustrasyonların, çocuğun gelişimine etkileri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Resimli çocuk kitapları çocuğun duygusal, fiziksel ve zihinsel gelişimi açısından önemi oldukça büyüktür. Çocuğun ilerleyen yaşlarda okuma alışkanlığı kazanabilmesi için okul öncesinde tanıştığı kitapları sevmesi önemlidir. ... -
Logo tasarımında marka algısı
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Küreselleşme ile birlikte tüketim toplumuna dönüşmemiz daha çok marka ile karşılaşmamız gerçeğini doğurmuştur. Günlük yaşantımızda sık sık bu markaların logoları görsel veri olarak zihnimize hücum etmektedir. Zihnimiz bu ... -
Anadolu uygarlıkları seramik desenlerinin tasarım olarak incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2015)... -
1950 sonrası açıkhava reklamlarında tasarım ögeleri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmada, 1950 sonrası açıkhava reklamları ve açıkhava reklam mecralarında kullanılan tasarım dili incelenmiştir. Bu amaçla ilk olarak, araştırmada grafik tasarımın tanımı, grafik tasarım ögeleri, reklamın tanımı ve ... -
İ.Ö. 1000’li tarihlere kadar Anadolu’da seramik kapların yüzey tasarımları
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)İ.Ö. 8000-5500 arasına tarihlenenneolitik çağ, önemli bir dönüm noktasıdır. Taşın delinmesi, cilalanması, toprağın pişirilerek kaplar yapılması bu çağın olaylarıdır. Seramik sanatı yeni taş çağında doğmuştur denebilir. ... -
Güzel sanatlar fakültelerinin web tasarım dersinin içerik ve sektör bakımından incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı; üniversitelerde grafik tasarım eğitimi veren güzel sanatlar fakültelerinin web tasarım dersi içeriklerinin, sektörün ihtiyaçlarına uygunluğu açısından incelenmesidir. Günümüz koşulları bireylerin ... -
Geleneksel Türk süsleme sanatlarında çinicilik
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Türkler yüzyıllar boyunca yaşadıkları coğrafyalarda kendine özgü sanat tarzları geliştirmişler, bu tarzların ışığı altında günümüze kadar ulaşabilen eşsiz sanat eserleri ortaya çıkarmışlardır. Geçmişten günümüze kadar gelen ... -
Ortaokul öğrencilerinin sanat gelişiminde müzelerin etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Başlangıcından buyana "Sanat"ın gelişim evrelerinin tarihsel süreçte toplumların, sosyal, coğrafi ve kültürel yapılarına göre değiştiği bilinmektedir. Sanat, hayatı anlayan insan zekasının tabiatı işleyerek, ilgi çekici, ... -
Görsel iletişimde çocuk afişlerinin hedef kitle üzerindeki etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ülkemizde son yıllarda afişlerde ve reklamlarda çocuklara yönelik çok fazla ileti olduğu görülmektedir. Çocukların görsel tasarımda kullanılması ne kadar etkili olmaktadır? Afiş hazırlanırken tasarımcı çocuk figürünü ... -
Mobil uygulamaların grafik arayüzlerindeki ikonların incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı, günümüz mobil uygulamalarının arayüzlerinde kullanılan ikonların, uygulamanın kullanımına etkilerinin incelenmesidir. Günümüz mobil uygulamalarında kullanılan ikonlar; soyutlama, renk kullanımı, ... -
Desenin oluşturulması ve porselen, seramik, cam ürünlerine uygulanması
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Serigrafi baskı tekniğiyle sulu çıkartma (dekal) üretimi geniş sektörlere ve pazarlara hizmet vermektedir. Uygulanışı ve sulu çıkartmanın teknik özellikleri itibariyle çok farklı ve geniş kullanıcı ve üreticileri bulunmaktadır. ... -
Ulaşım ve yönlendirme işaretlerinin tipografi ve grafik tasarım açısından irdelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Sanayi devrimiyle birlikte kentler, günümüze dek nüfus yoğunluğu, fiziksel genişleme ve iş alanlarının artması gibi nedenlerle sürekli büyüme kaydetmektedir. Görsel iletişim, yazı karakterlerinin yüzey üzerinde tasarlanması ... -
Bir markanın algılanmasında grafik tasarımın rolü
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Tasarım, günümüzde hemen her alanda yer edinmiş önemli bir olgudur ve bir çok dalda ele alınmıştır. Grafik tasarım da, bunun bir boyutudur. Grafik tasarım, bir çok alanda etkili olmuş ve disiplinlerarası bir unsur haline ...