Broşür tasarımı ve basımı özelliklerinin incelenmesi
Künye
Şentürk, G. (2014). Broşür tasarımı ve basımı özelliklerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Özet
Tasarımıyla dikkat çekmeyi amaçlayan, marka, ürün, hizmet tanıtımını yapmak için kullanılan basılı malzemeye broşür denir. Afiş ve dergiye göre en önemli farkı, broşürün kısa zamanda tüketilmesine rağmen etkili tanıtım için en sık kullanılan grafik tasarım ürünlerinden birisi olmasıdır. Broşürde çok kısa zamanda verilmek istenilen mesajın hedef kitleye ulaşması gerekir. Bu özelliği sayesinde diğer grafik tasarım ürünlerinden farklı bir yere sahiptir. Bu yüzden etkin bir broşür tasarımı ve basımı için yapılması gerekenler bu tez içinde açıklanacaktır. Broşür tasarımında formatına karar vermek oldukça önemlidir. Broşürün okunaklılığı, hedef kitlesi, sayfa sayısı, kurumsal renk v.s. tasarıma başlamadan önce edineceğimiz bilgilerdir. Broşürde okunaklılık ve seçeceğimiz renk hedef kitle için oldukça önemlidir. Broşür görünüş ve içerik olarak bir düşünceyi değiştirebilmeli ve mesajı satabilme özelliğine sahip olmalıdır. Broşürde kapak sayfası olarak adlandırabileceğimiz ilk sayfa herhangi bir bilgi içermekten ziyade, okuyucunun dikkatini çekerek iç sayfalara yönlendirmelidir. Bu yüzden slogan vermek istediğimiz mesajda etkin rol oynar. Dolayısıyla etkili bir broşür hizmet ve ürünün tanıtımı için önemli bir basılı materyal olarak karşımıza çıkar. Tezde ilk olarak grafik tasarım ve grafik tasarım ilkeleri ele alınmıştır. Daha sonra reklam ve broşürün tarihçesi ve nasıl ortaya çıktığı incelenmiştir. Broşürde olması gerekenler anlatılmış ve broşür çeşitleri ele alınmıştır. Broşürlerde kullanılan kağıt türleri, broşür katlama çeşitlerinden bahsedilmiştir. Son bölümlerde broşür tasarımı için kullanılan dijital programlara ve baskı sistemlerine değinilmiştir. Sonuç kısmında broşür tasarlarken neler yapmamız, nelere dikkat etmemiz gerektiği konularında öneriler sunulmuştur.