Search
Now showing items 1-10 of 32
Organizasyonel Yeniliğin ve Personel Güçlendirmenin İş Performansına Etkisi: Bir Sanayi Firması Uygulaması
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2021)
Günümüzde işletmelerin yenilik performanslarını arttırabilmeleri yeteneklerine güvenilen iş görenlerin yaratıcı düşüncelerini açığa çıkarmaları ile mümkün olabilmektedir. Çalışanlarda yaratıcı fikirlerin açığa çıkmasını ...
1950’lerden 1980’lere Türk Girişimcisinin Muhasebe Bilgisine Verdikleri Önem ve Değişen Dürüstlük Algısı Çerçevesinde Denetim İlişkileri
(Muhasebe ve Denetime Bakış, 2021)
Bu çalışma, Türk girişimcisinin 1950’ler ve 1980’ler sonrasındaki, dürüstlüğe ve denetime bakış açısı ile muhasebe bilgisine verdikleri önemi incelemek ve karşılaştırmak üzerinedir. Bu iki dönem, Türk iktisat tarihinde ...
Development and Verification of Marketing Capabilities Scale for B2B Firms
(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2021)
This study aims to develop and confirm a scale of marketing capabilities for B2B firms. For this purpose, the existing scales for market sensing, new product development and strategic partnering capability were reorganized, ...
Covid-19 etkisindeki iş dünyası temsilcilerinin nitel yöntemle sorun ve çözüm saptamalarının belirlenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Covid-19; başta sağlık sektörü olmak üzere tüm sektörleri birçok alanda etkilerken, dijitalleşme, uzaktan eğitim uzaktan toplantı, mobil bankacılık, sigortacılık alanlarındaki gelişimler hız kazanmıştır. Covid-19 ile ...
Being an Ethical or Unethical Consumer in Response to Social Exclusion: The Role of Control, Belongingness and Self-Esteem
(Wiley, 2021)
Social exclusion threatens control, belongingness and self-esteem, and such threats may produce distinct behavioural intentions. This study hypothesized that thwarted control would increase the intention towards unethical ...
Gelişmeleri kaçırma korkusu (FoMO) nun sosyal medya temelli satın alma eğilimi üzerindeki etkisinde cinsiyetin düzenleyici rolü
(İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)
Çalışmanın amacı, gelişmeleri kaçırma korkusunun sosyal medya temelli satın alma eğilimi üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığının; bu etkinin de cinsiyet değişkeni ile düzenlenip düzenlenmediğinin incelenmesidir. ...
Tanzimat dönemi muhasebe kayıt düzenine bir bakış : Şirket-i Hayriye finansal raporlaması
(Hiperlink Yayınları, 2020)
Tanzimat, Osmanlı Devleti'nin geleneksel dönem ekonomik ilişkilerinde köklü değişikliklerin gerçekleştiği, üretim ilişkilerinin yeniden şekillendiği ve şirketleşmenin hızla arttığı bir süreci beraberinde getirmiştir. Bu ...
Çevresel Dinamizmin ve Çevresel Olumsuzluğun Düzenleyici Rolü Altında Tepe Yönetim Profilinin ve Firma Yapısının Sezgiye Dayalı Stratejik Karar Almaya Etkilerinin İncelenmesi
(BER, 2021)
Bu çalışmanın amacı, çevresel dinamizmin ve çevresel olumsuzluğun düzenleyici rolü altında tepe yönetim profilinin ve firma yapısının, sezgiye dayalı stratejik karar almaya etkilerini ortaya koymaktır. Kolayda örnekleme ...
Reform ve Muhasebe İlişkisi: Martin Luther ve Thomas Munzer ya da Muhasebenin Başlangıcı Eseri Üzerinden Bir İnceleme
(Muhasebe ve Denetime Bakış, 2021)
Bu çalışma, Dieter Forte tarafından 1974 yılında yayımlanmış tiyatro oyunu “Martin Luther ve Thomas Münzer ya da Muhasebenin Başlangıcı” eseri incelemesine dayanmaktadır. Eserde Reformun kökenindeki dini, siyasi ve ekonomik ...
A comparative Analysis of the First Cycle Degree Programmes in Business in Turkey in Terms of the Number of Course Units and the Student Workloads
(University of Deusto, 2022)
This comparative study aims to determine the differences between the curricula of the first cycle degree programmes in business in Turkey in terms of the number of course units and the student workloads. In this context, ...