Yayın tarihi için İşletme Bölümü / Department of Business Administration listeleme
Toplam kayıt 149, listelenen: 81-100
-
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkilerinin araştırılması
(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2015)Bu araştırma Meslek Yüksekokulları ön lisans öğrencilerinin kariyer planlarının motivasyon düzeylerine etkisini cinsiyet, vakıf veya devlet üniversitesi olma, üniversiteye giriş şekli ve okunulan bölüm boyutlarıyla ... -
Y Jenerasyonunda Sözsüz İletişim Yöntemi Olarak Gösterişçi Tüketim Kullanımıyla İlgili Deneysel Bir Çalışma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Bu çalışma içerisinde günümüzde kullanımı istikrarlı bir şekilde artış gösteren lüks tüketim ürünleri sözel olmayan iletişim bakış açısından ele alınmıştır. Karşı cinse mesaj verme (sinyalleşme) aracı olarak lüks ürünlerin ... -
Innovation for a New Tax Incentive: Patent Box Regime Turkey and the EU Application
(ELSEVIER SCIENCE BV, 2015)Countries make reductions in direct tax rates to attract foreign investments. In order to avoid this situation leading to an unfair tax competition, instead of decreasing the corporation tax wholly, tax incentives for ... -
A comparison study on personality traits based on the attitudes of university students toward entrepreneurship
(Elsevier, 2016)Particular personality traits motivate individuals to act entrepreneurially and to exercise entrepreneurial activities, which include but not limited to high need for achievement, innovativeness, propensity to risk-taking, ... -
Mobil Cüzdan Kullanım Niyeti ve Kişisel Yenilikçiliğin Aracılık Etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı kullanımları dünya genelinde hızla yaygınlaşmakta olan mobil ödeme sistemlerini kullanma niyetleri üzerine etki eden faktörlerin belirlen- mesi ve kişisel yenilikçiliğin bu ilişkiler üzerindeki aracılık ... -
How employees' perceptions of competency models affect job satisfaction? Mediating effect of social exchange
(Allied Academies, 2016)With growing emphasis being placed on human resource competencies as a means to be the indicator of employee potential to produce performance outcomes i.e. employee creativity and in turn organizational innovation, this ... -
The effects of logic replacement in coal-mining disaster: the case of Soma
(Emerald, 2016)Purpose – Drawing from the institutional logics and organizational disaster literature, this paper aims to illustrate that the replacement of logics can be problematic in a high-risk industry such as coal mining by adding ... -
The Mediating effect of work family conflict on the relationship between job autonomy and job satisfaction
(Elsevier, 2016)Satisfied employees are closely related with organizational success and performance, leading job satisfaction to become a key employee attitude. Employees feel greater satisfaction when they have freedom and independence ... -
Kontrol odağı ve örgütsel muhalefet arasındaki ilişki üzerine bir araştırma
(2016)Bu çalışmada çalışanların iş çevrelerindeki kontrol algılarının (kontrol odağının), örgütle ilgili anlaşmazlıklarını ve karşıt fikirlerini sözlü olarak ifade etme stratejileri (örgütsel muhalefet) ile ilişkisinin incelenmesi ... -
Different pathways from transformational leadership to job satisfaction : the competing mediator roles of trust and self-efficacy
(Wiley, 2016)Transformational leaders are known to inspire and motivate their followers, thereby leading to enhanced job satisfaction. Job satisfaction is an intellectual concept regarding individuals' attitudes toward their jobs. This ... -
Innovativeness Impact on Attitude Development Towards Mobile Payment Applications
(INT Management Development, 2016)The purpose of this study is to understand the effect of innovativeness on consumer attitudes towards mobile payment systems. The mobile wallet application of one of the mobile network operators in Turkey was chosen as the ... -
Visual element's effect on mobile application preference
(Pressacademia, 2016)Mobile devices and related services are attracting the interest of both marketing academicians and professionals as well as entrepreneurs. Mobile applications (apps) that work on these devices are promoted as individual ... -
THE MOST SIGNIFICANT FACTORS INFLUENCING THE PRICE OF GOLD: AN EMPIRICAL ANALYSIS OF THE US MARKET
(VARAZDIN DEVELOPMENT & ENTREPRENEURSHIP AGENCY, 2016)Gold is always a precious metal from many hundred years. Semi flexible gold demand and supply chain determines international gold prices in the long term. This study mainly aims to investigate the dynamic factors which ... -
Serbest Bölgelerde İstihdam Edilen Personelin Ücretlerinin Vergilendirilmesinde Son Durum
(2017)27 Şubat 2017 tarihinden önce, 3218 sayılı Serbest Bölgeler Kanunu'nun geçici 3. maddesine göre serbest bölgelerde üretilen ürünlerin FOB bedelinin en az % 85'ini yurtdışına ihraç eden mükelleflerin istihdam ettikleri ... -
Duygusal Marka Deneyimi, Marka Ayırt Ediciliği, Marka Çekiciliği ve Marka Savunuculuğu Arasındaki İlişkiler
(2017)21. yy'da popüleritesi son derece yüksek olan ve adeta yeni kategoriler oluşturani-pod, i-phone, i-pad, Nintendo Wii ya da Pokemon Go gibi birçok marka yalnızca ürünkategorisindeki fonksiyonel fayda ile satın alma karar ... -
Moda odaklı karar verme stilinin alışveriş merkezi sadakati ilişkisinde alışveriş merkezi teknolojik donanım tercih nedeni rolü
(2017)Alışveriş merkezleri tüketicilerin yaşamlarındaki değişken yaşam stillerinin gösterildiği tüketim ve sosyal paylaşım alanları olarak önemli rol oynamaktadır. Aynı zamanda, postmodern dönemlerin ortak alanları olan alışveriş ... -
Retorik Söylemin İçerik Kalitesi ve Etkileme Amacına Yönelik Algının Akademisyenler Düzeyinde Araştırılması
(2017)Güzel söz söyleme sanatı olarak tanımlanan retorik, kimilerine göre iyi bir söylem tarzı değildir; çünkü retorik söylemde ikna etme, manipüle etme ve aldatma vardır. Kimilerine göre de yazının ve konuşmanın akıcılığı, ... -
Factors affecting health tourism and international healthcare facility choice
(Emerald, 2017)Purpose – Health-care tourism has become a major industry in the past decade. Following the increasing activity in health-care tourism, the decision-making process of consumers in choosing an international health-care ... -
Algılanan Kurumsal İtibar ve İşe Bağlılığın Duygusal Emek Davranışı Üzerine Etkisi: Sağlık Çalışanları Örneği
(2018)Araştırmada, Eskişehir ilinde faaliyet gösteren yerel özel hastane ve tıp merkezleri evreninde çalışan sağlık profesyonellerinin kurumsal itibar algıları ve işe bağlılıklarının, duygusal emek davranışı üzerindeki ...